Hoe zit het met jouw kennis over de Nederlandse reclameregels? Weet jij wat je als voedingsmiddelenfabrikant wel of juist niet mag claimen? En waar moet je rekening mee houden bij kindermarketing, duurzaamheidsreclame, sponsoring of online samenwerking met influencers? Met de basistraining reclameregels kom je alles te weten over de Nederlandse reclamecodes die van toepassing zijn op de voedingsmiddelenindustrie. Een training gevuld met praktijkvoorbeelden en volop ruimte voor interactie.

Het doel van deze training is om je kennis te laten maken met alle kanten van de geldende Nederlandse regels rondom het maken van (online) reclame voor voedingsmiddelen. Naast een introductie over de belangrijkste algemene regels en zelfregulering in de Nederlandse Reclame Code (NRC) leer je ook meer over de verschillende codes die van toepassing zijn binnen onze sector: de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV), de Kinder- en Jeugd code (KJC), de Code voor Duurzaamheidsreclame en de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing.

Praktische informatie

Datum: donderdag 13 november
Tijd: 09:00 - 13:00 uur
Locatie: Van der Valk Hotel Zaltbommel, Zaltbommel
Inschrijven: tot uiterlijk donderdag 6 november via onderstaande inschrijfknop

Voor wie

Deze basistraining is vooral interessant voor marketeers die nieuw zijn in het voedingsmiddelenveld. Bijvoorbeeld na het maken van een overstap van een andere sector onder de fast moving consumer goods of starter op het terrein van marketing. Ook met een ander werkachtergrond, ben je van harte welkom om deel te nemen.

Over de trainer(s)

De training wordt in opdracht van FNLI begeleid door Fiona Vening en Charlotte van der Peijl van de Stichting Reclame Code en Christine Grit van FNLI.

Programma

De training is opgebouwd uit drie delen:

  1. Introductie: over de Stichting Reclame Code (SRC), de Reclame Code Commissie en de Nederlandse Reclame Code
  2. Algemene hoofdregels van reclame met veel praktische voorbeelden aan de hand van recente uitspraken van SRC.
  3. Specifieke reclameregels over de Reclamecode voor Voedingsmiddelen, de Code voor Duurzaamheidsreclame en de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing.

Gedurende de training is er korte pauze en na afloop een gezamenlijke lunch.

Kosten

FNLI-leden ontvangen een speciale korting. De vermelde prijzen zijn exclusief btw. Klik hier voor de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de trainingen en bijeenkomsten georganiseerd door FNLI. De kosten voor deelname zijn als volgt:

Leden: € 350,-
Niet-leden: € 475,-
Inschrijven