Nutri-Score is een voedselkeuze van de overheid. Het is door het Internationaal Wetenschappelijk Comité ontwikkeld. Producten krijgen een score met kleuren (groen tot donkeroranje) en letters (A t/m E) op basis van hun voedingswaarde. Producten met het Nutri-Score logo waren al langer te vinden in de schappen van de supermarkt. Het ging dan om pilots om ervaringen op te doen of om producten uit een Europees land dat Nutri-score al eerder als officieel logo had ingevoerd.
Consumenten zijn steeds bewuster bezig met gezondheid en voeding en kiezen steeds vaker producten die passen bij een gezonde leefstijl. Voor voedingsmiddelenbedrijven zijn productsamenstelling en consumenteninformatie erg belangrijk, onder andere voor de aanpak van overgewicht. FNLI zet zich hier, op verschillende wijzen, samen met haar leden en andere partijen dan ook proactief voor in. Zo heeft de sector binnen het kader van de Nationale Aanpak Productverbetering al flinke stappen gezet voor productverbetering voor alle productgroepen en blijft ze zich daar ook actief voor inzetten.
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zal in april starten met een publiekscampagne. Dan zal de Nutri-Score op steeds meer producten in winkels te zien zijn. Kijk voor meer informatie over Nutri-Score op de website van de Rijksoverheid.