Er is meer vraag naar voedselpakketten dan ooit, vanwege de energiecrisis en inflatie. De situatie is nu al kritiek bij de Voedselbank. En dan moet de winter nog komen; een periode waarin de vraag naar voedzame pakketten alleen nog maar verder zal toenemen. Tijd voor actie, volgens het Wintercollectief. “De verhalen komen hard binnen. Veel mensen die letterlijk in de kou zitten, gezinnen die met honger naar bed gaan en weer opstaan. Dit raakt ons in het hart. Daarom hebben wij, als Hollandse merken, de vraag gesteld wat wij kunnen doen om hen, ook deze winter, een warm thuiskomen te geven.” zegt Esther Slegtenhorst – van Spronsen van Unox namens het Wintercollectief. Nicole Freid van Hak, mede-initiatiefnemer, vult aan: “Meer grote bedrijven hebben diezelfde vraag gesteld. Inmiddels vormen we samen met Iglo en Bolletje een collectief en heeft iedereen zich gecommitteerd om de huidige steun aan de Voedselbank te vergroten.”
De druk op de Voedselbank wordt steeds groter. Voedselproducenten Unox, Iglo, Hak en Bolletje slaan met een ‘Wintercollectief’ daarom de handen ineen om de Voedselbank te hulp te schieten en daarmee de gezinnen die het nodig hebben de winter door te helpen.
Gerelateerde berichten
Gerelateerde publicaties
IMVO Jaar- en Sectorrapportage 2022Monitor Levensmiddelenindustrie 2022IMVO Jaar- en Sectorrapportage 2020Monitor Levensmiddelenindustrie 2021De eiwittransitie: samen op zoek naar een nieuwe balansIMVO Jaar- en Sectorrapportage 2021Monitor Levensmiddelenindustrie 2020Monitor Levensmiddelenindustrie 2019IMVO Jaar- en Sectorrapportage 2019Monitor Levensmiddelenindustrie 2018Monitor Levensmiddelenindustrie 2017Monitor Levensmiddelenindustrie 2016Monitor Levensmiddelenindustrie 2015Monitor Levensmiddelenindustrie 2014